onsdag 8. desember 2010

Bli den Ene!!! Vær den Ene!!!

Mange møter julen med vonde følelser i magen...
Bare lukten og smaken av jul gir knytninger i magen for noen..

Vær med å be om at denne julen må bli og få være trygg for alle barna...

Legger ved en link fra Simon i aftenposten hvor et barn taler sant om sine ønsker... La den gripe hjertet ditt og stå opp for gode vaner og vær den ene!!!:

"
Kjære Simon!
Jeg skrev til deg for noen år siden om hvor fælt det var for lillebroren min og meg når pappa og mamma drakk seg fulle hver julaften. Nå vil jeg bare fortelle deg at i fjor var lillebror og jeg hos onkelen og tanten vår på julaften, så kunne mamma og pappa drikke seg fulle i fred hjemme. Vi skrev til deg at vi tenkte på det, og du sa at du syntes det var en god idé, og så gjorde vi det. Det var et godt råd. Men nå kommer den gode beskjeden! Mamma og pappa har lovet, helt sikkert, at de ikke skal drikke hverken øl eller vin julaften, helt fra de står opp til de legger seg. Onkelen og tanten vår skal være hos oss julaften. Det blir den fineste julen noen gang for hel familien.
Storesøster (13)

Simons svar:
Du kan hilse moren og faren din fra meg og si at jeg har stor respekt for dem. De har fått en klar beskjed fra barna sine, og de har forstått beskjeden. Velsignet julekveld! Sa min gamletante Gudrun alltid da jeg var liten. Jeg sier det samme til dere. Simon

©Aftenposten

Legger også med en link til hjemmesiden til UNICEF: Bli den ene:
http://www.denene.no/Bli+den+ene

Vær med å be!!! Guds fred!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar