onsdag 6. oktober 2010

Felles - skap:-)

Temaet denne uken på skolen har vært: fellesskap!
Hvor viktig dette er for hvert enkelt menneske.

Men har du noen gang vært i felles- skap med noen???
Da jeg var mindre var det veldig morsomt å leke gjemsel, og hvor mer enn i skapene under/ mellom alle klærne var det moro å gjemme seg:-)))

Men i gjemsel leken ble jeg alltid funnet av den som lette..., og slik er det nok med felles-skapet ellers også:-)
I fellesskapet finner vi hverandre... Der ser du meg og jeg ser deg, og vi formes begge av hverandre:-)

Et nydelig bilde på at vi som mennesker er skapt til å leve i fellesskap, er bildet av mennesker som får knytte vennskap... Uansett hvor mye individualismen ønsker å påvirke oss, tror jeg at vi fra skapelsen av er skapt til fellseskapet, for at du og jeg kan være mer oss selv, og sammen skaper vi samfunnet:, og ikke omvendt-)

Guds fred!

2 kommentarer:

  1. Fint å ha fellskap. Ser vel litt etter et godt fellskap. Men GUD er heldigvis der.ha det godt:))

    SvarSlett
  2. Håper du finner det gode fellesskapet:-) Bare å si i fra om du trenger litt hjelp med, ikke alltid like lett å finne frem midt i fellesskapshavet:-) Guds velsignelse:-)

    SvarSlett