torsdag 2. september 2010

Jeg sier bare: Velsignelse, velsignelse og velsignelse:-)

Har du vært ved en oase noengang?? kjent på gleden av å bare være til uten å prestere noenting? Å vite at nettopp bare fordi du er til, er du så inderlig verdifull? Det er en skjønnhet å hvile ved en oase. Da vet du alltid at du har nok av det du trenger...

Tenk bare å få drikke å drikke å drikke, og enda vet du at det er masse vann igjen og at det aldri blir tomt fordi vannet er levende:-)) hadde man kommet fra en ørken tror jeg at denne velsignelsen hadde blitt overveldende stor, men når man er vant med rent livgivende vann glemmer man nesten bort velsignelsen ved det...Gjør man ikke?? Jeg ble hvertfall i sommer mer klar over min spesielle velsignelse av å få drikke rent vann fra springen da jeg fikk være guide for 13stk fra Tanzania i 6 dager... De trodde ikke mine ord i det hele tatt da jeg sa de kunne drikke rent godt helsebringende vann rett fra springen..
 Skal si de bli velsignet til de grader:-)) Å jeg som var vant til det ble faktisk også litt mer takknemlig etter å ha opplevd deres sanne glede over rent vann...

Kulturer og forskjeller har ligget som bakgrunn for vårt felles dykk ned i Matteus evangeliet i dag, og det er utrolig å se og oppleve hvordan Gud selv på tross av kulturer og tidligere religioner samler oss til ett folk i seg: fra nasjon, til nasjon, vi som tror på Han-)) ( Hvis dere trykker på fanen til høyre vil dere komme til linken som viser dette. 1200 ungdom fra 97 land som påtross av hverdagslige forskjelligheter, blir knyttet til ett i troen på en felles Gud. Stort! (African meeting dag 4, anbefales)

Så er det min bønn for mitt hjerte at jeg aldri skal ta Guds frelse og Jesu liv i hverdagen som en selvfølge, men hver dag få takke Han for at jeg får "drikke" av livet:! Livet sammen med Han:-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar