mandag 20. september 2010

litt om vennskap.....(de helliges samfunn...)

Hva er vennskap? Kan vi være venner med noen vi ikke kjenner så godt eller deler samme interesseramme med? Kan de dypeste vennskapene være med venner du nesten aldri har snakket med?
De tre siste ukene har gitt meg noen nye helt spesielle venner:-) Venner som ikke er venner i venners ords betydning, men venner som er venner dypere enn venner kan være venner:-)                 Vi deler et venneskap som ikke er gitt oss å dele alene.., men vi deler et vennskap som venner gjennom en felles venn som gir oss å kjenne hverandre som venner gjennom Han som er vår felles venn. Når vi møtes, møtes vi som venner gjennom Han, og deler vennskaps fellesskapet som Han har brutt for oss så vi skal være venner og dele dette vennskapet som jeg innviklet nok tror kalles: De helliges samfunn:-)))Ja, for det er det dette er; hellig samfunn med hverandre, i bønn, tilbedelse, stillhet og oppløftning ved vår felles oase sted med Kristus selv:-)
Heldige meg har flere sånne vennskap, som er annerledes enn andre venner og det gjør vennskapet så spennende og himmelfylt:-)

2 kommentarer:

  1. Kjempe fint og godt og ha venner, som er i felleskap med Gud Vår Far:))

    SvarSlett
  2. Litt lenge siden jeg har vært innom her nå.
    Ei stund siden du har oppdatter også, ser jeg.
    Godt å kjenne på vennskap utover det "normale"
    Ønsker deg ei herlig uke der i Asker :)

    SvarSlett