mandag 13. september 2010

Noen tanker fra vitnesbyrdet mitt

De var kommet fra fjern og nær, disse som jeg har min takknemlighet til for at jeg i dag står ved denne nye starts streken: Familievenner, søskenbarnvenner, pilegrimsvenner, forbønnsvenner, oasevenner, forbildevenner, ledervenner, bekjennelsesvenner, mentorvenner,og alle gode livsveisvenner:-)))


Disse er det Gud ser i takknemlighet til når jeg i dag kan få begynne dette kapittelet:-) Et helt arbeidsteam har Gud plassert rundt meg for å heie meg frem til denne startsstreken:-) Sannhetsvenner:-) Å, du hvor jeg er EVIG takknemlig:-) Å mange er de som har gått forran for å vise meg at denne startstreken finnes, og at dette kapittelet er mulig:-) Ikke ved min egen kraft, men ved Hans kraft som har kalt meg og som fortsatt gjør det i presens:-)

Kallet mitt kan leses i Apostlenes gjerninger i kapittel 26.16-18:-) men oppdelt finner du det her:-)
Her er mitt Kall: Reis deg og STÅ på føttene dine!
Hvorfor? Fordi; Jeg har åpenbart meg for deg.
Med hvilken hensikt? Med den hensikt å gjøre deg til tjener og vitne.
Om hva da? Om både det du har sett, og om det jeg ennå skal åpenbare for deg.
Hvordan? Jeg vil fri deg ut fra folket og hedningene som jeg nå sender deg til.
Oppdrag motatt: Du skal åpne øynene deres så de vender seg fra satans makt til Gud,
så de kan få syndenes tilgivelse og en arv blandt dem som er helliget i troen på meg."

Tenk å bli sett av Gud å få leve med Han, og det er tjenesten resten av livet mitt:-)) WHAOW:-))
Kristi venn:-) Det er meg:-)
Jeg Vil alltid være takknemlig over at jeg som kristen har fått lov å vokse opp i et tjenende fellesskap som Frelsesarmeen, hvor så mange før meg har levd og fortsatt lever så Gudfryktige liv.
Det gjør det så lett å se Guds rike i midten av oss:-) Takk:-)
Offiser blir da å si ja til dette livet som jeg har vært så heldig å få sett så mange fantastiske Kristus like mennesker ha sagt ja til før meg:-)

Frelsesarmeen er for meg er en arme i stadig bevegelse ledet til oppdrag av den hellige ånd, ved den forvaltningen som er blitt gitt oss i salvasjonismens ånd: å se behov, og handle på det! Slik som William Booth ba, vil jeg også be, slik at denne forvaltningen blir til Guds ære i dag, og at jeg forkynner evangeliet via Suppe, såpe og frelse ikke av egen kraft, men fordi; fra i dag skal Gud få alt det som er i Elin Kyseth.
Noe som leder til den kjærligheten Han har oppreist meg og hele sitt Guds folk til; å være tro til den forvaltningen Han har gitt oss: å forkynne evangeliet. 1. kor. 9.16-17." For dersom jeg forkynner evangeliet, så er det ikke til ros for meg. For det er en tvang, som ligger på meg. Ja, ve meg om jeg ikke forkynner evangeliet! For dersom jeg gjør dette frivillig, får jeg lønn. Men, hvis dette ikke er mitt eget valg, er jeg blitt betrodd en forvaltning!" En forvaltning til Guds ære!:-)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar